MOVERI | Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
345
post-template-default,single,single-post,postid-345,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive,elementor-default

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

ORGANIZACJA ZAJĘĆ:

  • Długość cyklu – 6 miesięcy.
  • Częstość spotkań – raz w miesiącu.
  • Czas trwania zajęć – 60 minut.
  • Wiek dzieci – 5-8 lat.
  • Terminy spotkań:
  1. 29.01.2018 godzina 18:00 oraz 05.02.2018.
  2. 19.02.2018 godzina 18:00.
  3. 19.03.2018 godzina 18:00.
  4. 16.04.2018 godzina 18:00.
  5. 21.05.2018 godzina 18:00.
  6. 11.06.2018 godzina 18:00.

Miejsce spotkań: siedziba Fundacji MOVERI.

Zapisy na zajęcia przyjmujemy za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego.

Udział w zajęciach jest BEZPŁATNY.

System ćwiczeń W. Sherborne ma zastosowanie zarówno we wspomaganiu i stymulowaniu rozwoju dzieci, jak i terapii zaburzeń rozwoju emocjonalnego, społecznego, umysłowego, ruchowego i fizycznego. Podczas zajęć dziecko poznaje swoje ciało i przestrzeń, która je otacza, spotyka w niej drugiego człowieka, uczy się współpracy.

Metoda  Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne  opiera się na ćwiczeniach -zabawie-relacjach z drugą osobą.

W metodzie wyróżnia się cztery grupy ćwiczeń:

  •  ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała;
  •  ćwiczenia pomagające zdobyć pewność siebie;
  •  ćwiczenia ułatwiające nawiązanie kontaktu i współpracy z partnerami grupy;
  •  ćwiczenia twórcze.

Cele zajęć:

  • Kształtowanie świadomości własnego ciała w przestrzeni oraz umiejętności dzielenia przestrzeni i nawiązywania kontaktu z innymi.
  • Wspomaganie rozwoju dziecka poprzez ruch, kontakt emocjonalny i wzrokowy Kształtowanie poczucia bezpieczeństwa i pewności siebie, rozwijanie zaufania do partnera.

Stosując tą metodę rozwijamy u dzieci:

  • poczucie bezpieczeństwa, zaufania do siebie i partnera,
  • umiejętność nawiązywania kontaktów,
  • świadomość własnego ciała, umiejętność rozróżniania części ciała
  • orientację w czasie i przestrzeni w środowisku zewnętrznym,
  • pewność siebie w poruszaniu się w przestrzeni,
  • kształtowanie obrazu samego siebie,
  • rozumienie emocji, opanowywania ich,
  • doskonalenie płynności ruchów.
  • własną inwencję, pewność siebie, inicjatywę,
  • koncentrację uwagi, sposób komunikowania się,
  • umiejętność odpoczynku,
  • sprawność ruchową, wyobraźni, pojęć,
  • umiejętność rozluźniania się po okresie napięcia i koncentracji.